Specsavers viser hvordan næringslivet kan gjøre en forskjell for ungdom

Desember er en tid for å se hverandre litt ekstra og rette blikket mot det som virkelig betyr noe. I år ønsker vi i MOT å rette en stor og varm takk til Specsavers, som i hele desember har valgt å støtte arbeidet vårt for å forebygge utenforskap blant barn og unge.

Denne måneden har Specsavers donert 10 kroner til MOT for hver synsundersøkelse som er gjennomført. Dette er et grep med stor betydning. Bidraget er en del av et tett samarbeid mellom Specsavers og MOT, der felles verdier som inkludering, trygghet og mestring står sentralt.

– Vi ser at stadig flere unge står i situasjoner der de trenger støtte, fellesskap og mot. Å bidra til å forebygge utenforskap er viktig, både samfunnsmessig og for oss som selskap, sier Nina Kleppe, Norgessjef i Specsavers.

For MOT betyr støtten ekstra mye i en tid hvor mange skoler opplever strammere økonomiske rammer, samtidig som behovet for forebyggende arbeid aldri har vært større.

– At Specsavers velger å bruke desember til å løfte og støtte vårt arbeid betyr mye. Det gjør at vi kan nå enda flere ungdommer med programmene våre. Det finnes en tydelig verdikobling mellom MOT og Specsavers, der begge ønsker å styrke mennesker, skape trygghet og forebygge utenforskap. Vi er stolte av samarbeidet, sier Regine Oen, daglig leder i MOT.

Tusen takk til Specsavers for tilliten, støtten og for å stå sammen med oss i arbeidet for et mer inkluderende samfunn for barn og unge.

Ved å klikke på "Tillat alle cookies" aksepterer du lagring av cookies på din enhet med det formål å forbedre nettstedets navigasjon, analysere bruk av nettstedet og bidra til vår markedsføringsinnsats. Se vår Personvernerklæring for mer informasjon.