Altibox gjør storsatsing sammen med MOT

Med fokus på å skape et bedre sosialt, digitalt liv for ungdom, har Altibox gått inn i et langsiktig samarbeid med MOT Norge.

Visste du at 38% av barn og unge i alderen 9-18 år har vært utsatt for en eller annen form for utestenging på nett?

Med Altibox på laget har MOT Norge fått muligheten til å løfte satsingen på digital inkludering. Det er en langsiktig samarbeidsavtale med hovedmål om å styrke arbeidet for å redusere netthets og ekskludering på nett. Som en del av samarbeidet er en helt ny MOT-økt utviklet med finansiering og innspill fra Altibox. Denne MOT-økten vil alle 8. klassinger som er en del av MOT-programmet få tilgang til allerede i høst.

– Vi er utrolig glade og stolte for å ha fått en ny gullpartner som ønsker å bidra til å styrke MOTs formål med å utvikle robust ungdom, som inkluderer alle. Altibox har hjertet på rett sted, og er opptatt av å gjøre en forskjell i samfunnet. Det er vi stolte av å være på lag med. Sammen med Altibox skal MOT nå sette enda mer fokus på den digitale verdenen. Det er en grenseløs verden, og ungdom ytrer at de ønsker veiledning og støtte også på denne arenaen. Målet er å bevisstgjøre og gi ungdom verktøy slik at de kan ta egne valg, og sette egne grenser – og kanskje bli enda bedre på å løfte blikket og se om alle er inkluderte, sier daglig leder Regine Oen Rong i MOT Norge.

Daglig leder i MOT, Regine Oen Rong gleder seg til samarbeidet
Digital inkludering på agendaen

Administrerende direktør i Altibox, Tor Morten Osmundsen, setter høyt at MOT jobber så tett med ungdom.

– MOTs arbeid med å utvikle robuste inkluderende ungdommer passer svært godt med Altibox mål om å skape en bedre digital hverdag med rom for alle. Vi ser fram til å sette digital inkludering skikkelig på agendaen sammen med MOT. Det vi setter høyt med MOT er at de jobber så tett på ungdommen og dermed kjenner godt til hvilke problemstillinger de møter i hverdagen. Vi tror at den fysisk samhandling som skjer i MOT-øktene er en unik måte å få den tette og direkte dialogen som trengs for å bidra til å skape refleksjon og endring, sier administrerende direktør Tor Morten Osmundsen i Altibox.

Vi ønsker Altibox hjertelig velkommen på MOT-laget, og gleder oss til å rulle ut MOT-økten til 75.000 ungdommer i MOTs programmer.

Bilde hentet fra en av filmene som vises i MOT-økten.

Les mer om MOTs samarbeidspartnere

Ved å klikke på "Tillat alle cookies" aksepterer du lagring av cookies på din enhet med det formål å forbedre nettstedets navigasjon, analysere bruk av nettstedet og bidra til vår markedsføringsinnsats. Se vår Personvernerklæring for mer informasjon.