Derfor er MOT blant Norges mest attraktive samarbeidspartnere

MOT er kåret til ett av Norges mest attraktive sponsorobjekter, og blant topp tre i kategorien for sosiale formål, i Sponsor Insight Norge sin kåring 2025.

– Det er utrolig fint å bli lagt merke til, og vi synes det er stas å være blant topp ti på nasjonalt nivå og topp tre blant sosioobjektene. Mer enn noen gang trenger hele sosiofeltet lagspillere som sponser med hjertet, sier Regine Oen Rong, daglig leder i MOT Norge.

Sponsor Insight sin årlige rapport «Det norske sponsor- og eventmarkedet» kartlegger hvilke organisasjoner norske markeds- og sponsorsjefer vurderer som de mest attraktive samarbeidspartnerne.

Ifølge Vegard Arntsen, daglig leder i Sponsor Insight, er MOT sin pallplasseringen vel fortjent:

– MOT har bygd en sterk merkevare med mange positive assosiasjoner til å gi barn og ungdom verktøy for å lykkes i livet. De har en særegen posisjon inn i skoleverket som er nokså attraktivt for sponsorer, og det teller ganske positivt at MOT jobber med å bygge god mental helse – det temaet som den yngre generasjonen bryr seg mest om. tillegg har MOT et stort nettverk med ambassadører, blant annet fotballklubber fra hele Norge, flere av landets fremste idrettsutøvere, kunstnere og artister, som gjør merkevaren enda mer attraktiv, forteller han.

For MOT handler sponsoravtaler om samarbeid for samfunnsverdi. Det å støtte ideelle organisasjoner gangner ikke bare egen merkevare, men hele samfunnet. Og i vårt tilfelle: neste generasjon. Vi blir stolte og glade når næringslivet ser verdien av å være med på å bygge en modigere og mer robust generasjon.

MOT retter en stor takk til alle samarbeidspartnerne som er med på laget, og som bidrar til å styrke ungdommers mot over hele landet.

Ved å klikke på "Tillat alle cookies" aksepterer du lagring av cookies på din enhet med det formål å forbedre nettstedets navigasjon, analysere bruk av nettstedet og bidra til vår markedsføringsinnsats. Se vår Personvernerklæring for mer informasjon.