– MOT gjør at vi har det bedre sosialt på skolen
Flere ungdommer enn de har elever på ungdomsskolen møtte opp på MOTs aktivitetskveld på Abel skole.
PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
MOT Norge vil være på sletta med MOT-stand gjennom hele uken under fotballfesten på Ekeberg – som i år feirer 50 år. MOT Norge er veldig stolte av å være en fast bidragsyter på en av verdens største fotballturneringer siden slutten av 90-tallet. Årets Norway Cup går av stabelen 30. juli på Ekebergsletta i Oslo.
– MOT har vært verdileverandør på Norway Cup i mange år – og vi gleder oss til videre samarbeid. MOT er en solid og tydelig aktør som kommunisere gode verdier til ungdom. Organisasjonen er i stadig vekst og har en veldig positiv «standing» blant unge i Norge, sier prosjektleder for CSR og bærekraft Rannveig Sundelin i Norway Cup.
Tradisjonen tro vil MOT Norge være til stede under hele fotballuka med MOT-stand – som byr på alt fra konkurranser, morsomme aktiviteter, møte med andre ungdommer og flere MOT-ambassadører.
– Hos oss er alle hjertelig velkommen og i løpet av årene har vi blitt et sosialt samlested for flere av ungdommene. Det er utrolig stas, sier eventmanager Tore Sandnes i MOT Norge.
Sandes forteller at flere ungdommer bare stikker innom standen for å slenge sed ned i en sakkosekk, lade mobilen og prate med andre ungdommer på sletta. Sundelin legger ikke skjul på at MOT Norge er en viktig aktør under fotballturneringen.
– Deltagerne i Norway Cup setter stor pris på å møte MOT Norge med sine mennesker og aktiviteter under turneringen, derfor ser vi frem til å ha de tilbake hos oss under årets jubileumsturnering, sier Sundelin.
I tillegg til å være til stede på MOT-stand under hele turneringen, har MOT Norge vært et av lagene under den årlige verdikampen. Ved hjelp av kjente profiler skal den årlige kampen sette fokus på gode verdier – og også i år vil MOT Norge være et av de representerte lagene.
– Dette pleier å være blant ukas høydepunkt. Kampen tiltrekker seg ofte flere tusen tilskuere – og det er mye god underholdning ute på banen, forteller Sandnes.
I tillegg til verdikampen ønsker Norway Cup å fortsette arbeidet med FNs bærekraftsmål. Dette samsvarer med MOT Norge sin bærekraftsstrategi.
– MOT Norge og Norway Cup har mange av de samme verdiene. Vi i MOT Norge jobber også med FNs bærekraftsmål – og hos oss står den sosiale, økonomiske og klima- og miljødimensjonen sterkt, sier Sandnes.