Lyst til å markere MOT til å glede-dagen?
Torsdag 23. november arrangeres MOT til å glede-dagen over hele landet.
PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Vi i MOT jobber for å utvikle robuste unge som inkluderer alle. Mange kjenner til oss og merket vårt er sterkt, men mange vet ikke hva det er vi faktisk gjør. Det er vi i gang med å gjøre noe med.
– MOT skal være kult. Vi må jobbe med å øke kjennskapen om MOT til både ungdommer og voksne, slår Mariann Janson, leder i MOT Norge, fast.
MOT har inngått et samarbeid med Synlighet som er et av de ledende performance-markedsføringsmiljøene i Norge.
– Vår oppgave er først og fremst å synliggjøre det gode arbeidet MOT allerede gjør, sier Ingrid Dyrnes, byråleder for Synlighet i Trondheim.
– Og kanskje dytte de litt ut av komfortsonen av og til, smetter Peder Berger Johannessen, rådgiver i Synlighet, inn.
Dette innebærer TikTok – hvor MOT nettopp har nådd over 600 000 mennesker på 24 timer.
TikTok er tidenes raskest voksende sosiale medieplattform. 65 prosent av de i alderen 9 – 19 år er på videodelingskanalen TikTok, og kanalen fortsetter å vokse.
– Vi må være der målgruppen vår er. På TikTok har vi en god mulighet til å være kreative på unges premisser, sier Mariann.
Mange unge opplever hets og press i sosiale medier.
– På TikTok kan man spille på humor og ærlighet, noe som kler MOT spesielt godt. Ved å innta TikTok og spre gode vibber, vil MOT bidra til å utvikle robuste unge.
I det som er en av Norges første videoannonser på TikTok sparker Pål André Helland ballen til Emilie Lein. Begge er spillere på Rosenborg. Videoen har blitt vist til over 600 000 på et døgn. Flere har meldt seg til å være med i MOT sitt TikTok-team.
– Dette er utrolig gøy! Vi gleder oss til å lage godt innhold på TikTok fremover. Flere unge har kommentert at de vil bli med på TikTok-teamet vårt, bare at de ikke er så gode med ball – noe de heller ikke trenger å være, understreker Mariann.
MOT har nettopp gjennomført en vellykket Hei-kampanje ved skolestart sammen med Synlighet. Vi nådde over 1 million mennesker på en drøy uke.
– Det er helt utrolig artig når vi treffer med godt innhold som engasjerer. Vi er overrasket over hvor mange vi faktisk nådde for lite penger, sier Peder fornøyd.
Flere har bidratt med hei-bidrag, både samarbeidspartnere, ambassadører, Tank Design, Synlighet og MOT-teamet. Vi heier på hverandre.
– Synlighet bidrar med kompetanse og erfaring på områder vi sårt trenger det. I tillegg til å være kunnskapsrike og særdeles effektive har de ansatte en personlighet og et engasjement som gjør at samarbeidet fungerer optimalt. Synlighet har allerede vært med på å løfte MOTs arbeid, og vi gleder oss til fortsettelsen utover høsten, sier Mariann.
Peder hadde sitt første møte med MOT på Rosenborg fotballskole. Ingrid solgte roser for MOT på ungdomsskolen.
– Det er utrolig inspirerende og meningsfullt å få jobbe sammen med MOT, stråler Ingrid.
Mot smitter.