Meny
Meny

Reitan bygger MOT

– Det beste med MOT er at man beviselig har en gjennomslagskraft og at det man står for faktisk bidrar til å styrke motet til norsk ungdom, sier Magnus Reitan om samarbeidet med MOT.

Reitangruppen har vært Hovedsamarbeidspartner med MOT siden 1999. I dag er det Reitan Convenience, gjennom kioskkjedene 7-Eleven og Narvesen som samarbeider med MOT. Vi tok en prat med administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan, for å høre om hvorfor og hvordan de samarbeider med MOT.

Skaper stolthet

– De tilbakemeldingene vi får er veldig, veldig positive. Det skaper en veldig stolthet, både i form av at de som jobber her er stolt av at vi bidrar til den flotte organisasjonen og arbeidet til MOT, men også fordi de klarer å identifisere seg med MOT og synes det har en betydning for deres arbeidshverdag, sier Reitan.

Reitan_tekst

– Det som inngår i samarbeidet er at vi bidrar til at MOT får større synlighet, vi sørger for å ha MOT-logoen og et budskap fra MOT på de forpakningene vi har, som for eksempel kaffekrus og pølsepapir. Vi får tilbake fra MOT bidrag når vi har møter, vi har MOT-foredrag på samlinger med medarbeidere og ledergruppa, vi har besøk av MOT-ambassadører i tillegg til mye, mye mer, sier Reitan.

Sammenfallende verdigrunnlag

– Vi valgte å samarbeide med MOT fordi vi har sammenfallende filosofi og verdigrunnlag. Når vi snakker om Reitangruppens filosofi ovenfor våre ansatte, så bruker vi MOTs filosofi til å underbygge dette, sier Reitan.

– Det beste med MOT er at man beviselig har en gjennomslagskraft ovenfor ungdom og at det man står for faktisk bidrar til å styrke motet til norsk ungdom. Det er ikke bare en organisasjon med flotte verdier, men de jobber hardt med og sørger for å bearbeide budskapet sånn at de får en gjennomslagskraft.

– Jeg har hatt veldig mange positive opplevelser med MOT. Skal jeg trekke frem en ting må det være første gang jeg hørte Atle Vårvik (leder i MOT, red.anm.) holde foredrag. Jeg ble virkelig betatt av personen Atle og MOT som organisasjon og deres filosofi.

Reitan_tekst2

Unikt i norsk målestokk

– Det er stort for MOT å ha en samarbeidspartner som Reitan Convenience. De bidrar til oss med viktig støtte og profilering, som gjør at vi kan nå ut til enda flere ungdom. Men det er også artig å se og høre at deres medarbeidere og ledelse får noe igjen for samarbeidet – at de kan bruke MOTs verdier som et kulturbyggingsverktøy internt. På den måten tror jeg vårt samarbeid er noe ganske unikt i norsk målestokk, sier leder i MOT, Atle Vårvik.

Del denne artikkelen

Anbefalt videre lesning

Til toppen

Hovedsamarbeidspartnere

Reitan Convenience
Uno-X Gruppen
SpareBank1 SMN
Gjensidigestiftelsen
Finans Norge

Mot støttes av:

Utdanningsdirektoratet
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet
Helsedirektoratet
Politidirektoratet