Meny
Meny

Reitan bygger MOT

– Det beste med MOT er at man beviselig har en gjennomslagskraft og at det man står for faktisk bidrar til å styrke motet til norsk ungdom, sier Magnus Reitan om samarbeidet med MOT.

Reitangruppen har vært Hovedsamarbeidspartner med MOT siden 1999. I dag er det Reitan Convenience, gjennom kioskkjedene 7-Eleven og Narvesen som samarbeider med MOT. Vi tok en prat med administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan, for å høre om hvorfor og hvordan de samarbeider med MOT.

Skaper stolthet

– De tilbakemeldingene vi får er veldig, veldig positive. Det skaper en veldig stolthet, både i form av at de som jobber her er stolt av at vi bidrar til den flotte organisasjonen og arbeidet til MOT, men også fordi de klarer å identifisere seg med MOT og synes det har en betydning for deres arbeidshverdag, sier Reitan.

Reitan_tekst

– Det som inngår i samarbeidet er at vi bidrar til at MOT får større synlighet, vi sørger for å ha MOT-logoen og et budskap fra MOT på de forpakningene vi har, som for eksempel kaffekrus og pølsepapir. Vi får tilbake fra MOT bidrag når vi har møter, vi har MOT-foredrag på samlinger med medarbeidere og ledergruppa, vi har besøk av MOT-ambassadører i tillegg til mye, mye mer, sier Reitan.

Sammenfallende verdigrunnlag

– Vi valgte å samarbeide med MOT fordi vi har sammenfallende filosofi og verdigrunnlag. Når vi snakker om Reitangruppens filosofi ovenfor våre ansatte, så bruker vi MOTs filosofi til å underbygge dette, sier Reitan.

– Det beste med MOT er at man beviselig har en gjennomslagskraft ovenfor ungdom og at det man står for faktisk bidrar til å styrke motet til norsk ungdom. Det er ikke bare en organisasjon med flotte verdier, men de jobber hardt med og sørger for å bearbeide budskapet sånn at de får en gjennomslagskraft.

– Jeg har hatt veldig mange positive opplevelser med MOT. Skal jeg trekke frem en ting må det være første gang jeg hørte Atle Vårvik (leder i MOT, red.anm.) holde foredrag. Jeg ble virkelig betatt av personen Atle og MOT som organisasjon og deres filosofi.

Reitan_tekst2

Unikt i norsk målestokk

– Det er stort for MOT å ha en samarbeidspartner som Reitan Convenience. De bidrar til oss med viktig støtte og profilering, som gjør at vi kan nå ut til enda flere ungdom. Men det er også artig å se og høre at deres medarbeidere og ledelse får noe igjen for samarbeidet – at de kan bruke MOTs verdier som et kulturbyggingsverktøy internt. På den måten tror jeg vårt samarbeid er noe ganske unikt i norsk målestokk, sier leder i MOT, Atle Vårvik.

Del denne artikkelen

Anbefalt videre lesning

Til toppen

Hovedsamarbeidspartnere

Reitan Convenience
Uno-X Energi
SpareBank1 SMN
Gjensidigestiftelsen
Finans Norge

Mot støttes av:

Utdanningsdirektoratet
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet
Helsedirektoratet

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt (personopplysningsloven § 19), og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger (personopplysningsloven § 18, 1.ledd). Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.